DIfusion ULB
Recherche avancée | Historique de recherche Mon DI-fusion | À propos de DI-fusion | Contact |
   Français  Anglais
  • Citer



Rethinking First Language–Second Language Similarities and Differences in English Proficiency: Insights From the ENglish Reading Online (ENRO) Project


par Siegelman, Noam;Elgort, Irina;Brysbaert, Marc;Agrawal, Niket;Amenta, Simona;Arsenijević Mijalković, Jasmina;Chang, Christine S.;Chernova, Daria;Chetail, Fabienne ;Clarke, A. J. Benjamin;Content, Alain ;Crepaldi, Davide;Davaabold, Nastag;Delgersuren, Shurentsetseg;Deutsch, Avital;Dibrova, Veronika;Drieghe, Denis;Filipović Đurđević, Dušica;Finch, Brittany;Frost, Ram;Gattei, Carolina;Geva, Esther;Godfroid, Aline;Griener, Lindsay;Hernández‐Rivera, Esteban;Ivanenko, Anastasia;Järvikivi, Juhani;Kawaletz, Lea;Khare, Anurag;Lee, Jun Ren;Lee, Charlotte E.;Manouilidou, Christina;Marelli, Marco;Mashanlo, Timur;Mišić, Ksenija;Miwa, Koji;Palma, Pauline;Plag, Ingo;Rezanova, Zoya;Riimed, Enkhzaya;Rueckl, Jay;Schroeder, Sascha;Sekerina, Irina;Shalom, Diego;Slioussar, Natalia;Slosar, Neža Marija;Taler, Vanessa;Thériault, Kim;Titone, Debra;Tumee, Odonchimeg;Wetering, Ross van de;Verma, Ark;Weiss, Anna Fiona;Wu, Denise Hsien;Kuperman, Victor
Référence Language learning, 74, 1, page (249-294)
Publication Publié, 2024-03
Article révisé par les pairs
  • Accès en ligne
  • Détails
  • Contenu
  • Statistiques

Documents en relation

DI-fusion

  • Reading books: The positive impact of print exposure on written word recognition
    par Chetail, Fabienne
    Publication 2024-10
  • Perceptual units in Chinese character recognition: The role of sublexical combinations of components.
    par Issele, Joanna , Chetail, Fabienne , Content, Alain
    Publication 2022-12-01
  • Orthographic Learning in French-Speaking Deaf and Hard of Hearing Children.
    par Sabatier, Elodie , Leybaert, Jacqueline , Chetail, Fabienne
    Publication 2024-02-01
  • Does age affect metacognition? A cross-domain investigation using a hierarchical Bayesian framework
    par Meunier-Duperray, Lucile , Mazancieux, Audrey , Souchay, Céline , Fleming, Stephen S.M. , Bastin, Christine , Moulin, Chris C.J.A. , Angel, Lucie
    Publication 2025-05
  • L'importance de la motivation à lire dans la compréhension en lecture chez les adolescents : le roman graphique, un outil prometteur ?:The Importance of Reading Motivation in Adolescent Reading Comprehension: The Graphic Novel as a Promising Tool?
    par Genucchi, Margaux , Content, Alain , Chetail, Fabienne
    Publication 2022-11-10
Référencement Visibilité Pérennité Facilité
 Les publications encodées constituent la bibliographie académique de l'Université.
 Les documents déposés sont indexés par les moteurs de recherche (Google Scholar,…).  Les documents déposés en open-access sont archivés au sein du réseau de préservation SAFE-PLN (www.safepln.org).  Les listes de publications sont compatibles avec le CV-ULB, le FNRS et accessibles sur le web.
Conditions d'utilisation - Version : 4.1 (2019) 
Exporter la liste de :   
Loading
Fermer
Export bibliographie


Depuis :             Jusqu'à :    




Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)