Ouvrages publiés à titre de seul auteur (3)

  1. 1. Jaspers, J. (2024). Monolingual policies in multilingual schools: Tensions, ambivalence, and thinking teachers. Oxford: Oxford University Press.
  2. 2. Jaspers, J. (2005). Tegenwerken, belachelijk doen: talige sabotage van Marokkaanse jongens op een Antwerpse middelbare school. Bruxelles: VUBPress.
  3. 3. Jaspers, J. (1998). Denken over metafoorkwaliteit, kwaliteit van het metafoordenken: een psycholinguïstische studie over metaforen met interdisciplinaire wenken. Antwerpen: Universitaire Instelling Antwerpen.
  4.   Ouvrages publiés en collaboration (1)

  5. 1. Dekeyser, X., Devriendt, B., Tops, G. A., Geukens, S., Vanden Wyngaerd, G., Colen, S., & Jaspers, J. (2004). Foundations of English grammar:: for university students and advanced learners. Leuven: Acco.
  6.   Ouvrages édités à titre de seul éditeur ou en collaboration (8)

  7. 1. Jaspers, J. (2022). Linguistic dilemmas and chronic ambivalence in the classroom: Special issue of Journal of Multilingual and Multicultural Development.
  8. 2. Jaspers, J., & Madsen, L. M. (2019). Critical perspectives on linguistic fixity and fluidity: Languagised lives. New York: Routledge.
  9. 3. Jaspers, J., & Madsen, L. M. (2016). Sociolinguistics in a languagised world: Special issue of Applied Linguistics Review.
  10. 4. Jaspers, J., Ostman, J.-O., & Verschueren, J. (2014). Shehui yu yuyan de shiyong: [Society and language use]. Shanghai: Foreign Language Education Press.
  11. 5. Absillis, K., Jaspers, J., & Van Hoof, S. (2012). De manke usurpator: Over Verkavelingsvlaams. Gent: Academia Press.
  12. 6. Jaspers, J., & Verschueren, J. (2011). Multilingual structures and agencies: Special issue of Journal of Pragmatics.
  13. 7. Jaspers, J., Ostman, J.-O., & Verschueren, J. (2010). Society and Language Use. Amsterdam-Philadelphia: John Benjamins.
  14. 8. Jaspers, J. (2009). De klank van de stad.: Stedelijke meertaligheid en interculturele communicatie. Leuven: Acco.

  15. << Précédent 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Suivant >>