DIfusion ULB
Recherche avancée | Historique de recherche Mon DI-fusion | À propos de DI-fusion | Contact |
   Français  Anglais
  • Citer



The “NEET” category from the perspective of inequalities: toward a typology of school-to-work transitions among youth from lower class neighborhoods in the Brussels region (Belgium)


par André, Géraldine;Crosby, Andrew
Référence Journal of youth studies, page (1-15)
Publication Publié, 2022-08-01
Article révisé par les pairs
  • Accès en ligne
  • Détails
  • Statistiques

Documents en relation

DI-fusion

  • Detention, expulsion and care:The structure of migration policies from a critical humanitarian border perspective
    par Crosby, Andrew
    Publication Palgrave, 2025-06
  • School-to-Work Transitions and Intersectional Educational Inequalities:Towards an Innovative Bourdieusian Theoretical Framework
    par Andre, Géraldine , Crosby, Andrew
    Publication 2023-07-05
  • Assisted Voluntary Return From Immigration Detention In Sweden, France And The Netherlands:A comparative study in view of developing a policy of assisted voluntary return in Türkiye
    par Crosby, Andrew
    Publication 2023-12-07
  • Charismatic State-Building: The Reform of SUNAT in the early 1990s
    par Cuvi, Jacinto
    Publication 2026-06-01
  • Chinese in DR Congo: Reciprocal Migration, Conjugal Mixedness, and Power Inequalities
    par Chen, Cai , Tran Sautede, Emilie , Zoubir, Yahia H. , Sun, Degang , Gaspar, Sofia
    Publication Leiden, Brill, 2026-05-01
Référencement Visibilité Pérennité Facilité
 Les publications encodées constituent la bibliographie académique de l'Université.
 Les documents déposés sont indexés par les moteurs de recherche (Google Scholar,…).  Les documents déposés en open-access sont archivés au sein du réseau de préservation SAFE-PLN (www.safepln.org).  Les listes de publications sont compatibles avec le CV-ULB, le FNRS et accessibles sur le web.
Conditions d'utilisation - Version : 4.1 (2019) 
Exporter la liste de :   
Loading
Fermer
Export bibliographie


Depuis :             Jusqu'à :    




Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)