DIfusion ULB
Recherche avancée | Historique de recherche Mon DI-fusion | À propos de DI-fusion | Contact |
   Français  Anglais
  • Citer



Early Adolescent Substance Use Before and During the COVID-19 Pandemic: A Longitudinal Survey in the ABCD Study Cohort.


par Pelham, William WE;Tapert, Susan F;Gonzalez, Marybel Robledo;McCabe, Connor J;Lisdahl, Krista M;Alzueta, Elisabet;Baker, Fiona C;Breslin, Florence J;Dick, Anthony Steven;Dowling, Gayathri GJ;Guillaume, Mathieu ;Hoffman, Elizabeth A;Marshall, Andrew T;McCandliss, Bruce BD;Sheth, Chandni;Sowell, Elizabeth R;Thompson, Wesley WK;Van Rinsveld, Amandine ;Wade, Natasha NE;Brown, Sandra A
Référence Journal of adolescent health, 69, 3, page (390-397)
Publication Publié, 2021-09-01
Article révisé par les pairs
  • Accès en ligne
  • Détails
  • Contenu
  • Statistiques
Résumé : Evaluate changes in early adolescent substance use during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic using a prospective, longitudinal, nationwide cohort.

Documents en relation

DI-fusion

  • Parental knowledge/monitoring and adolescent substance use: A causal relationship?
    par Pelham, William WE , Tapert, Susan F , Gonzalez, Marybel R , Wade, Natasha NE , Lisdahl, Krista M , Guillaume, Mathieu , Marshall, Andrew T , Van Rinsveld, Amandine , Dick, Anthony Steven , Baker, Fiona C , Breslin, Florence J , Baskin-Sommers, Arielle , Sheth, Chandni , Brown, Sandra A
    Publication 2022-11
  • Parental Knowledge/Monitoring and Depressive Symptoms During Adolescence: Protective Factor or Spurious Association?
    par Pelham, William WE , Tapert, Susan F , Gonzalez, Marybel R , Guillaume, Mathieu , Dick, Anthony Steven , Sheth, Chandni , Baker, Fiona C , Baskin-Sommers, Arielle , Marshall, Andrew T , Lisdahl, Krista M , Breslin, Florence J , Van Rinsveld, Amandine , Brown, Sandra A
    Publication 2022-07
  • Longitudinal Impact of Childhood Adversity on Early Adolescent Mental Health During the COVID-19 Pandemic in the ABCD Study Cohort: Does Race or Ethnicity Moderate Findings?
    par Stinson, Elizabeth EA , Sullivan, Ryan M , Peteet, Bridgette BJ , Tapert, Susan F , Baker, Fiona C , Breslin, Florence J , Dick, Anthony Steven , Gonzalez, Marybel Robledo , Guillaume, Mathieu , Marshall, Andrew T , McCabe, Connor J , Pelham, William WE , Van Rinsveld, Amandine , Sheth, Chandni , Sowell, Elizabeth R , Wade, Natasha NE , Wallace, Alexander L , Lisdahl, Krista M
    Publication 2021-12
  • The Pandemic's Toll on Young Adolescents: Prevention and Intervention Targets to Preserve Their Mental Health.
    par Kiss, Orsolya , Alzueta, Elisabet , Yuksel, Dilara , Pohl, Kilian KM , de Zambotti, Massimiliano , Műller-Oehring, Eva EM , Prouty, Devin , Durley, Ingrid , Pelham, William WE , McCabe, Connor J , Gonzalez, Marybel R , Brown, Sandra A , Wade, Natasha NE , Marshall, Andrew T , Sowell, Elizabeth R , Breslin, Florence J , Lisdahl, Krista M , Dick, Anthony Steven , Sheth, Chandni , McCandliss, Bruce D , Guillaume, Mathieu , Van Rinsveld, Amandine , Dowling, Gayathri J , Tapert, Susan F , Baker, Fiona C
    Publication 2022-03
  • Effects of the COVID-19 pandemic on screen time and sleep in early adolescents.
    par Kiss, Orsolya , Nagata, Jason , de Zambotti, Massimiliano , Dick, Anthony Steven , Marshall, Andrew T , Sowell, Elizabeth R , Van Rinsveld, Amandine , Guillaume, Mathieu , Pelham, William WE , Gonzalez, Marybel R , Brown, Sandra A , Dowling, Gayathri J , Lisdahl, Krista M , Tapert, Susan F , Baker, Fiona C
    Publication 2023-12-01
Référencement Visibilité Pérennité Facilité
 Les publications encodées constituent la bibliographie académique de l'Université.
 Les documents déposés sont indexés par les moteurs de recherche (Google Scholar,…).  Les documents déposés en open-access sont archivés au sein du réseau de préservation SAFE-PLN (www.safepln.org).  Les listes de publications sont compatibles avec le CV-ULB, le FNRS et accessibles sur le web.
Conditions d'utilisation - Version : 4.1 (2019) 
Exporter la liste de :   
Loading
Fermer
Export bibliographie


Depuis :             Jusqu'à :    




Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)