Titre:
  • Overcoming preconceptions to enhance student learning process in engineering science: Domain of validity framework: a new instructional theory for designing and implementing preconception-centred teaching strategies in higher education
Auteur:Sommeillier, Raoul
Président du jury:Mathys, Pierre
Promoteur:Robert, Frédéric
Membre du jury:Haelterman, Marc; Hindryckx, Marie-Noëlle M. H.; Orange, Christian; Quinlan, Kathleen K.M.
Informations sur la publication:Université libre de Bruxelles, Ecole polytechnique de Bruxelles – Electromécanicien, Bruxelles
Date de défense:2022-08-19
Sujet CREF:Sciences de l'ingénieur
Didactique
Théorie des circuits
Sciences cognitives et éducation
Electricité courants forts
Modélisation des processus cognitifs
Epistémologie
Philosophie des sciences
Psychologie cognitive
Histoire des sciences
Volumes/pages:1 v. (844 p.)
Mots-clés:Preconception
Conceptual change
Electricity
Learning obstacle
Misconception
Circuit theory
Model-based learning
Teaching strategy
Engineering education
Domain of Validity (DoV)
Network analysis
Problem-solving process
Intitulé du diplôme:Doctorat en Sciences de l'ingénieur et technologie
Langue:Anglais
Anneé académique:2021-2022