DIfusion ULB
Recherche avancée | Historique de recherche Mon DI-fusion | À propos de DI-fusion | Contact |
   Français  Anglais
  • Citer



Honour, respectability and ‘noble' work: Descent and gender-based obstacles to the education and employment of young Haalpulaar women in northern Senegal


par Newman, Anneke
Référence Children's geographies, 18, 6, page (654-666)
Publication Publié, 2020-04-06
Article révisé par les pairs
  • Accès en ligne
  • Détails
  • Contenu
  • Statistiques

Documents en relation

DI-fusion

  • Gender, development and the politics of knowledge:Anthropological, ethnographic and reflexive perspectives. Introduction
    par Newman, Anneke , Aoun, Elena
    Publication 2025-01-07
  • Knowledge production as feminist resistance. An interview with Stella Nyanzi:Interview by Anneke Newman
    par Nyanzi, Stella , Newman, Anneke
    Publication 2025-01-07
  • Decolonising education in Islamic West Africa:Secular erasure, school preference and social inequality
    par Newman, Anneke
    Publication London, Routledge, 2024-12-24
  • Epistemic communities and coloniality in the Gender and Development apparatus. An interview with Romina Istratii:Interview by Anneke Newman
    par Istratii, Romina , Newman, Anneke
    Publication 2025-01-07
  • The apparent and the hidden:Communicating an Islamic worldview through art and metaphor
    par Newman, Anneke
    Publication 2024-07-18
Référencement Visibilité Pérennité Facilité
 Les publications encodées constituent la bibliographie académique de l'Université.
 Les documents déposés sont indexés par les moteurs de recherche (Google Scholar,…).  Les documents déposés en open-access sont archivés au sein du réseau de préservation SAFE-PLN (www.safepln.org).  Les listes de publications sont compatibles avec le CV-ULB, le FNRS et accessibles sur le web.
Conditions d'utilisation - Version : 4.1 (2019) 
Exporter la liste de :   
Loading
Fermer
Export bibliographie


Depuis :             Jusqu'à :    




Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)

Oui (Non est la valeur par défaut)