Books published in collaboration (1)

  1. 1. Wolff, E., Mashini Dhi Mbita Mulenghe, J.-C., Ipakala Yobwa, J., & Massart, M. (2001). Organisation de l'espace et infrastructure urbaine en République Démocratique du Congo. Libreville, Gabon: ADIE.
  2.   Contributions to collective works (5)

  3. 1. Abascal, A., Georganos, S., Kuffer, M. M., Vanhuysse, S., Thomson, D., Wang, J., Manyasi, L., Otunga, D. M., Ochieng, B., Ochieng, T., Klinnert, J., & Wolff, E. (2024). Making Urban Slum Population Visible: Citizens and Satellites to Reinforce Slum Censuses. In Urban Inequalities from Space: Earth Observation Applications in the Majority World (pp. 287-302). Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-031-49183-2_14
  4. 2. Atelier des chercheurs pour une désexcellence des universités, L., Deligne, C., Lannoy, P., Gosselain, O., Nagels, C., Van Criekingen, M., Decroly, J.-M., Wolff, E., D'Hainaut, B., Moriau, J., et al. (2021). Le rétrécissement de l'intérieur : la liberté académique à l'ère de l'Excellence. In V. Frangville, A. Merlin, J. Sfeir, & P.-E. Vandamme (Eds.), Liberté académique: Enjeux et menaces. Bruxelles: Presses universitaires de Bruxelles.
  5. 3. Atelier des chercheurs pour une désexcellence des universités, L., Decroly, J.-M., Deligne, C., D'Hainaut, B., Gosselain, O., Heirwegh, J.-J., Lannoy, P., Lebeer, G., Livingstone Smith, A., Moriau, J., Van Criekingen, M., & Wolff, E. (2016). La méthode BVLM. Formes et enjeux des modes d’évaluation de la Recherche. In E. Zaccai (Ed.), L’évaluation de la recherche en question(s) (pp. 113-129). Bruxelles: Académie éditions.
  6. 4. Kayembe Wa Kayembe, M., De Maeyer, M., & Wolff, E. (2012). The mapping of the Urban Growth of Kinshasa (DRC) through High Resolution Remote Sensing between 1995 and 2005. In B. Escalante (Ed.), Remote sensing Applications.
  7. 5. Wolff, E. (2004). Chapter Twenty Four Landscape Zones Based on Satellite Data for the Analysis of Agrarian Systems in Fouta Djallon (Guinea) Using GIS. In Geographic Information Research: Transatlantic Perspectives (p. 300).