Parties d'ouvrages collectifs (7)

  1. 1. Toma, C., & Krings, F. (2025). From Diversity Policy to Compliance and Skepticism: Contextual and Ideological Mechanism of DEI Practices. In E. King, Q. Roberson, & M. Hebl (Eds.), From Diversity Policy to Compliance and Skepticism: Contextual and Ideological Mechanism of DEI Practices, International Perspectives of Diversity, Equity, and Inclusion. Emerald Publishing Limited.(Research in Social Issues in Management).
  2. 2. Toma, C., Oberlin, J., & Alves, A. (2025). Leaders minoritaires et politiques de diversité, équité et inclusion. In C. Kulich, R. Takizawa, & V. Iacoviello (Eds.), Leaders minoritaires et politiques de diversité, équité et inclusion, Briser les barrières: Perspectives psychosociales sur le leadership et la diversité. Bruxelles: Edition de l'Université de Bruxelles.(Psychologies et Societé).
  3. 3. Brogniaux, A., Dehon, C., Emplit, P., & Toma, C. (2024). Gender Bias in Closed-Ended Questions with Negative Points. In M. Barigozzi, S. Hörmann, & D. Paindaveine (Eds.), Recent Advances in Econometrics and Statistics: Festschrift in Honour of Marc Hallin. Switzerland: Springer.
  4. 4. Butera, F., & Toma, C. (2012). La conferma di sé. In Tra pensieri e comportamenti – Scritti in onore di Paolo Legrenzi.. Bologne: Il Mulino.
  5. 5. Toma, C. (2011). Compétition et rétention de l’information. In L’évaluation, une menace?. Grenoble: Presses Universitaires de France.
  6. 6. Toma, C. (2011). Perceptia sociala ca sursa a conflictelor interpersonale. In Parteneriat strategic si dezvoltare regionala. Fondul Social European.
  7. 7. Toma, C., & Schreiber, C. (2006). Identité, genre et représentations. Apport de la psychologie sociale à la compréhension des phénomènes liés à la mixité. In Genre en Education I. L’éducation des filles et des garçons à l’école. Quelles limites ? Quels Défis ?. Grenoble: Editions Eaux-Claires.
  8.   Articles dans des revues avec comité de lecture (33)

  9. 1. Toma, C., Carter, A., & Phillips, K. (2025). Diversity? Great for Most Just Less So for Me: How Cognitive Abstraction Affects Diversity Attitudes and Choices. Behavioral Sciences, 15(5), 585. doi:10.3390/bs15050585
  10. 2. Mensitieri, D., Boroş, S., & Toma, C. (2025). Bringing Microaggressions From the Shadows to the Spotlight: Unveiling Silencing Mechanisms and Distinct Patterns in Coping. Gender, work and organization. doi:10.1111/gwao.13256
  11. 3. De Cock, V., Celik, P., & Toma, C. (2025). The Proof is in the Pudding: Workers Care About Evidence-Based Diversity Cues. Journal of applied social psychology, 55(1), 52-70. doi:10.1111/jasp.13076
  12. 4. De Saint Priest, O., Krings, F., & Toma, C. (2024). Too old to be included: age diversity statements foster diversity yet fall short on inclusion. Frontiers in Psychology, 15, 1303224. doi:10.3389/fpsyg.2024.1303224
  13. 5. Toma, C., Boroş, S., & Popa-Roch, M. (2024). Editorial: Paradoxes of diversity, equity and inclusion: from the lab to the social field. Frontiers in Psychology, 15, 1511223. doi:10.3389/fpsyg.2024.1511223

  14. << Précédent 1 2 3 4 5 6 Suivant >>