Parties d'ouvrages collectifs (1)

  1. 1. Vranckx, S. (2010). Trickster Revolutions: The Transgendered Figure as Anti-Colonial Boundary-Crosser in Michelle Cliff's No Telephone to Heaven. In M. Jucquois-Delpierre (Ed.), Frauenfiguren in Kunst und Medien / Female Figures in Art and Media / Figures de femme dans l’art et les médias (pp. 91-108). Francfort: P.I.E.-Peter Lang.
  2.   Articles dans des revues avec comité de lecture (3)

  3. 1. Vranckx, S. (2010). Shifting Aboriginal-‘White’ Interracial Dynamics in Three of Lee Maracle’s Novels. Etudes canadiennes, 68, 29-49.
  4. 2. Vranckx, S. (2008). This Was the Right of Holy Men: Catholicism, Sexual Abuse and the Shaping of the Native Gay Identity in Tomson Highway’s Kiss of the Fur Queen. Zeitschrift fÉur Kanada-Studien, 28(1), 70-87.
  5. 3. Vranckx, S. (2007). Irony and Empowerment in Marty Chan’s Mom, Dad, I’m Living with a White Girl. Etudes canadiennes, 63, 105-120.
  6.   Communications publiées lors de congrès ou colloques nationaux et internationaux (2)

  7. 1. Vranckx, S. (2011). The Ambivalence of Cultural Syncreticity in Highway’s Kiss of the Fur Queen and Van Camp’s The Lesser Blessed. In M. Maufort & C. De Wagter (Eds.), Anciennes marges et nouveaux centres : l'héritage littéraire européen dans une ère de globalisation / Old Margins and New Centers: The Legacy of European Literatures in a Globalized Age Bruxelles: P.I.E.-Peter Lang.
  8. 2. Vranckx, S. (2010). Genre, race, sexualité: deux exemples d'auteur-e-s bispirituel-le-s canadien-nes. In Savoirs de genre : quel genre de savoir? État des lieux en études de genre / Genderstudies : een genre apart ? Een stand van zaken (pp. 137-149) Bruxelles: Sophia asbl /vzw.
  9.   Participations à des congrès et colloques internationaux (10)

  10. 1. Vranckx, S. (2011). Le devenir des « berdaches » en littératures amérindiennes: deux exemples d’auteur-e-s Two-Spirit contemporain-e-s du Canada. Paper session presented at Atelier Genre(s) et sexualité(s) (31 janvier 2011: ULB, Institut de sociologie).
  11. 2. Vranckx, S. (2010). Tricking Colonial Contradictions: Boundary-crossings in Michelle Cliff's Abeng and No Telephone to Heaven. Paper session presented at Strokes across Cultures (6 juin 2010: Nicosie, Université de Chypre).
  12. 3. Vranckx, S. (2010). Colonization Is Such a Personal Process: Historical Trauma, Aboriginal Resilience, and Community Empowerment in Contemporary Native Canadian Literature. Paper session presented at Journée du centre de recherche Études textuelles, philologiques et littéraires (PHILIXTE – CR10) (27 janvier 2010: Faculté de Philosophie et Lettres de l’ULB).
  13. 4. Vranckx, S. (2010). Three Day Road and Through Black Spruce as Intergenerational Trauma Narrative. Paper session presented at Journée d'étude : Midis de PHILIXTE (8 novembre 2010: Faculté de Philosophie et Lettres de l’ULB).
  14. 5. Vranckx, S. (2009). Shifting Aboriginal-‘White’ Interracial Dynamics in Three of Lee Maracle’s Novels. Paper session presented at Living in Canada : Accords & Dissonances. (12 juin 2009: Grenoble, Universités de Grenobl).
  15. 6. Vranckx, S. (2009). Fighting the ‘Terrorism on Native Children’: The Scoop-up Phenomenon as Cultural Genocide in Lee Maracle’s Daughters Are Forever. Paper session presented at Spectres and Speculations : Capital, Nations, Texts (24 mai 2009: Ottawa, ON, Carleton University.).

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