Parties d'ouvrages collectifs (5)

  1. 1. Urbain, C., & Taylor, M. J. (2019). Youths with autism and working memory. In The Neuroscience of Development. London, UK: V. Preedy (Ed.).(Academic Press).
  2. 2. Taylor, M. J., Urbain, C., & Pang, E. E. (2019). Application of MEG in Understanding the Development of Executive and Social Cognitive Functions. In S. Supek & C. J. Aine (Eds.), Magnetoencephalography: From Signals to Dynamic Cortical Networks (2 ed., pp. 770-798). Switzerland: Springer, Cham. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-00087-5
  3. 3. Gabriel, A. G. A., & Urbain, C. (2012). Les dysphasies: Pré-requis non linguistiques à l’acquisition du langage : détection de régularités. In C. Maillart & M.-A. Schelstraete (Eds.), Les dysphasies: Pré-requis non linguistiques à l’acquisition du langage : détection de régularités. France: Elsevier Masson.
  4. 4. Peigneux, P., Urbain, C., & Schmitz, R. (2012). Sleep and the Brain. In C. Espie & C. Morin (Eds.), Oxford Handbook of Sleep and Sleep Disorders. New-York: Oxford University Press.(Oxford library of psychology). doi:10.1093/oxfordhb/9780195376203.013.0002
  5. 5. Peigneux, P., Schmitz, R., & Urbain, C. (2010). Sleep and Forgetting. In S. Della Sala (Ed.), Current Issues in Memory: Forgetting (p. 352). London: Psychology Press and Routledge. doi:10.4324/9780203851647
  6.   Articles dans des revues avec comité de lecture (37)

  7. 1. Fernandez Martin, R., Feys, O., Juvené, E., Aeby, A., Urbain, C., De Tiege, X., & Wens, V. (2024). Towards the automated detection of interictal epileptiform discharges with magnetoencephalography. Journal of neuroscience methods, 403, 110052. doi:10.1016/j.jneumeth.2023.110052
  8. 2. Dontaine, P., Rouge, C., Urbain, C., Galer, S., Raffoul, R., Nonclercq, A., Van Dyck, D., Baijot, S., & Aeby, A. (2023). How the Spreading and Intensity of Interictal Epileptic Activity Are Associated with Visuo-Spatial Skills in Children with Self-Limited Focal Epilepsy with Centro-Temporal Spikes. Brain sciences, 13(11). doi:10.3390/brainsci13111566
  9. 3. Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., De Tiege, X., & Urbain, C. (2022). Atypical procedural learning skills in children with Developmental Coordination Disorder. Neuropsychology, development, and cognition. Section C, Child neuropsychology, 1-23. doi:10.1080/09297049.2022.2152433
  10. 4. Juvené, E., Thomas, N., Aeby, A., & Urbain, C. (2022). L’hypothèse du déficit procédural : apport pour la compréhension du trouble développemental du langage, sa spécificité et ses comorbidités. Enfance, 1(1), 41-58.
  11. 5. Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., Trotta, N., Rovai, A., Goldman, S., Urbain, C., Wens, V., & De Tiege, X. (2022). Atypical resting-state functional brain connectivity in children with developmental coordination disorder. NeuroImage: Clinical, 33, 102928. doi:10.1016/j.nicl.2021.102928
  12. 6. Durrleman, S., Colin, C., Urbain, C., Cissoko, M., & Delage, H. (2021). Entraîner la syntaxe : bénéfices linguistiques et cognitifs chez les enfants avec TDL via une étude de cas multiples. Glossa, 130, 78-97.
  13. 7. Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., Trotta, N., Rovai, A., Goldman, S., Urbain, C., Wens, V., & De Tiege, X. (2021). Resting-state functional brain connectivity is related to subsequent procedural learning skills in school-aged children. NeuroImage, 240, 118368. doi:10.1016/j.neuroimage.2021.118368

  14. << Précédent 1 2 3 4 5 6 Suivant >>