Parties d'ouvrages collectifs (5)
Articles dans des revues avec comité de lecture (35)
1.
Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., De Tiege, X., & Urbain, C. (2022). Atypical procedural learning skills in children with Developmental Coordination Disorder. Neuropsychology, development, and cognition. Section C, Child neuropsychology, 1-23. doi:10.1080/09297049.2022.21524332.
Juvené, E., Thomas, N., Aeby, A., & Urbain, C. (2022). L’hypothèse du déficit procédural : apport pour la compréhension du trouble développemental du langage, sa spécificité et ses comorbidités. Enfance, 1(1), 41-58.3.
Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., Trotta, N., Rovai, A., Goldman, S., Urbain, C., Wens, V., & De Tiege, X. (2022). Atypical resting-state functional brain connectivity in children with developmental coordination disorder. NeuroImage: Clinical, 33, 102928. doi:10.1016/j.nicl.2021.1029284.
Durrleman, S., Colin, C., Urbain, C., Cissoko, M., & Delage, H. (2021). Entraîner la syntaxe : bénéfices linguistiques et cognitifs chez les enfants avec TDL via une étude de cas multiples. Glossa, 130, 78-97.5.
Van Dyck, D., Deconinck, N., Aeby, A., Baijot, S., Coquelet, N., Trotta, N., Rovai, A., Goldman, S., Urbain, C., Wens, V., & De Tiege, X. (2021). Resting-state functional brain connectivity is related to subsequent procedural learning skills in school-aged children. NeuroImage, 240, 118368. doi:10.1016/j.neuroimage.2021.1183686.
Peiffer, A., Brichet, M., De Tiege, X., Peigneux, P., & Urbain, C. (2020). The power of children’s sleep - Improved declarative memory consolidation in children compared with adults. Scientific reports, 10(1), 9979. doi:10.1038/s41598-020-66880-37.
Peiffer, A., Brichet, M., De Tiege, X., Peigneux, P., & Urbain, C. (2020). Author Correction: The power of children's sleep - Improved declarative memory consolidation in children compared with adults. Scientific reports, 10(1), 12746. doi:10.1038/s41598-020-69655-y