Parties d'ouvrages collectifs (2)

  1. 1. Calabrese, L., Gaspard, J., & Froissart, P. (2020). Trump to the media : Fake you ! Analyse d’une communication polémique sur Twitter (2009-2018). In R. Centro & L. Sini (Eds.), Fake news, rumeurs, intox... Stratégies et visées discursives de la désinformation (pp. 151-181). Paris: L'Harmattan.(Humanités numériques).
  2. 2. Gaspard, J., & Založnik, P. (2012). Social scientists and the European Neoliberal University: tensions in conceptualizations of the public role of universities. In Critical perspectives on the European mediasphere: the intellectual work of the 2011 ECREA European Media and Communication Doctoral Summer School (pp. 203-215). Ljubljana: Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana Press.
  3.   Articles dans des revues avec comité de lecture (10)

  4. 1. Gaspard, J. (2021). ‘A familiar logical triplet’. On Peirce’s grammar of representation and its relation to scientific inquiry. Synthese, 199(3-4), 5669-5686.
  5. 2. Gaspard, J. (2020). From really being to being represented: A synoptic overview of peirce’s pragmaticist doctrine of the truth of propositions. European Journal of Pragmatism and American Philosophy, 12(1). doi:10.4000/EJPAP.1908
  6. 3. Gaspard, J. (2019). "My Inordinate Reluctance to Repeat a Word". A Lexicometric Report on Peirce’s Collected Papers. Transactions of the Charles S. Peirce Society, 55(1), 39-48.
  7. 4. Gaspard, J. (2018). Toward a Peircean Approach to Perlocution. Philosophy & rhetoric, 51(2), 105-123.
  8. 5. Gaspard, J. (2016). On the ‘reasonableness’ of discourse: Peirce and the rhetoric of speech genres. Language and semiotic studies, 2(2), 13-24.
  9. 6. Gaspard, J. (2016). Discourse genres as determiners of discursive regularities: a case of semiotic predictability? Sign systems studies, 44(3), 355-367.
  10. 7. Gaspard, J. (2015). Discourse Analysis with Peirce ? Making sense of discursive regularities : the case of online university prospectuses. Semiotica, 2015(207), 551–565.
  11. 8. Gaspard, J. (2014). Les textes en ligne de présentation d’universités: du texte descriptif au discours idéologique. Communication et organisation,(44), 189-202.
  12. 9. Gaspard, J. (2013). L’européanisation de l’Enseignement supérieur en Europe : une analyse du discours promotionnel en ligne des universités. Education comparée,(8), 127-147.
  13. 10. Gaspard, J. (2013). Le discours promotionnel des universités européennes : homogénéité dans la compétitivité ? Mots,(102), 53-66.

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